|
Post by BossAlien on Feb 13, 2012 2:18:53 GMT
Booooo!! Hows everyone doin?
Anyone upto much these days?
|
|
|
Post by Christian Hjortshøj [busy] on Feb 14, 2012 9:41:26 GMT
Aghrg! I am scared ow. Well, I am really busy with a website, but after that I should have some more time Magento is a F*****D up system. Have anyone ever tried it? Don't, except if you have a lot of time!
|
|
‡Ðrèad‡
SD Legend
The Phenom[M:-682]
No one can stop me now, but your mama better be ready for it!
|
Post by ‡Ðrèad‡ on Feb 14, 2012 12:51:16 GMT
Want to help out as much as i can!
|
|
|
Post by BossAlien on Feb 14, 2012 12:51:46 GMT
What kind of Website is it?
|
|
|
Post by Christian Hjortshøj [busy] on Feb 15, 2012 10:46:31 GMT
It's a webshop. I never really tried using that system, but it's pretty advanced I can tell you. I've been messing with XML-layout-files and giant CSS files. Damn. It's like building an Android app. sandbox.jinoh.dk/magento/But I managed to build a website both he and I liked so far.
|
|
|
Post by BossAlien on Feb 19, 2012 22:40:58 GMT
Looks good mate nice job
|
|
Poet
Survived 0.1k
|
Post by Poet on Feb 20, 2012 15:10:25 GMT
RE: Mr. Hjortshøj I like the menu a lot, and the design does fit the genre. But--- Okay don't mind me, but I'm going to be all gangsta and go Dane-mode: Søgebaren i toppen passer ikke ind i designet farvemæssigt. Mit første indtryk at lige netop dén var, at det nok var en google-ad eller noget i den dur, og det var derfor faktisk den sidste ting jeg betragtede og vurderede på hele siden (og dette var efter at have kørt musen henrykt henover menuen, som med et meget feminint udtryk er "mega nuttet"). Du kører umiddelbart creme(#F6F5E0)-stilen, med en meget markant rød. Hvis jeg skulle komme med farveforslag til søgebaren, og skulle bygge ud fra de farver du har valgt so far, så ville jeg vælge noget rødt, men ikke alt for markant. Den hårde røde farve kan godt "skræmme" baggrundsfarven. Jeg ville i stedet bruge en blidt #D7A3AC. "Syningen" omkring det aktive område på siden synes jeg har en sørgelig grå farve, og ligeså har boksene under "Sammenlign produkter" og "Indkøbskurv". Jeg ville undgå denne grå farve rent designmæssigt. Dette ville jeg umiddelbart klare med den blide creme-farve (#F6F5E0) i boksene, og med hensyn til syningen så valgte jeg en meget lys baby-lilla farve, som nærmer sig det grå dog uden at være det (#E7E8F8). Desuden ville jeg ændre alt det stærkt røde, til en anden rød farve, som er "beslægtet" med den milde creme-gule baggrundsfarve. Det vil gøre siden mere behagelig i brugerens øjne. Jeg prøvede med #D36D6D og gav ligeså menu'en denne farve. Idéen med en highlightet menu er god og jeg er vild med den, men igen - den nuværende røde farve er lidt for stærk. Jeg tog mig den frihed at illustrere mine farvevalg, da det var lidt nemmere. Eksemplet er her: Og just sådan - det er mit foreslag. Ehem, my suggestions, really. Nothing more. Other than that; I like it a lot!
|
|
Poet
Survived 0.1k
|
Post by Poet on Feb 20, 2012 15:56:09 GMT
ALSO! Needs more padding, to be quite honest. And perhaps the menu + banner should be in the top, and the search-bar somewhere else? Still, just ideas (click the preview image):
|
|
|
Post by Christian Hjortshøj [busy] on Feb 21, 2012 23:31:56 GMT
Thanks! I'll return with a longer reply tomorrow or alike, because now I just finished that damn math hand-in. -.- And Im so busy But thank you, Poet. You deserve a beer. Say if you ever comes to The Kings Garden in Copenhagen. I go to school in Klareboderne. But anyways. Those are nice tips! Thank you!!
|
|
Poet
Survived 0.1k
|
Post by Poet on Feb 22, 2012 11:32:28 GMT
Better be a "gulddame", haha. Nah no need to give me a beer, I have more than enough! (Cough cough!) And I will remember that, so if you ever see a confused girl run around screaming for beer near King's Garden, it's just me. Or... Maybe not. You know how Danes are.
And you are welcome - I couldn't help it, really. Good luck with the math! d:
|
|
|
Post by Christian Hjortshøj [busy] on Feb 22, 2012 17:55:01 GMT
I like your new signature What's the font? If it is one ? Yea, I know. Haha. I will donate a beer next I see a screaming, confused girl
|
|
Poet
Survived 0.1k
|
Post by Poet on Feb 23, 2012 16:07:39 GMT
Seized Future mixed with Seized Future A. Love the font, haha. I use it anywhere! I have to make sure that I'm the next screaming girl passing your window then!
|
|
|
Post by Christian Hjortshøj [busy] on Feb 23, 2012 17:47:32 GMT
Thanks Lol, I'm living in the province. It would be easier to pass by my window if I lived on fourth floor. No one ever WANTS to visit this little (hell)hole
|
|